Digitisation: your tax advisers for process optimisation

Digital business models and processes are the backbone of successful corporate governance

Are you looking for a digital tax adviser? They you’ve come to the right place.

For over fifteen years — and thus as one of the first consultancies on the tax advice market — we have dedicated ourselves to digital transformation. Over time, this has developed into more than just paperless accounting. These days, the focus is more on digitising your business models and automated processes, intelligent interfaces and artificial intelligence that are imperative for the successful, future-oriented management of a company. As tax advisers specialised in digitisation, we assist you with your company’s digital transformation. You can count on our extensive digital expertise.
We trust in integrated digital cooperation. To this end, we not only use DATEV or DATEV Unternehmen Online software but also use all manner of digital interfaces. At the same time, we ensure that (for?) every solution and process receipts are in keeping with the Generally Accepted Accounting Principles (GAAP) and thus designed to satisfy the requirements of the German revenue authorities. This includes the automated transfer of receipts from upstream systems, connectivity with up- and downstream ERP systems, and tamper-proof archiving. We advise and assist our clients on digital process documentation.

Digitisation: your tax advisers for process optimisation

Digital jetzt - Digitalisierung leben und Förderung kassieren!

Das Bundesministerium für Wirtschaft und Energie (BMWi) unterstützt kleine und mittlere Unternehmen (KMU) – einschließlich Handwerksbetriebe und freie Berufe – mit dem Programm „Digital Jetzt – Investitionsförderung für KMU“. Das Programm bietet finanzielle Zuschüsse und soll Firmen dazu anregen, mehr in digitale Technologien sowie in die Qualifizierung ihrer Beschäftigten zu investieren.

Das Förderprogramm „Digital Jetzt“ im Überblick:

  • Maximale Fördersumme beträgt 50.000 EUR pro Unternehmen. Bei Investitionen von Wertschöpfungsketten und/oder -netzwerken (d.h. eine Kooperation von Unternehmen) kann die Summe bis 100.000 EUR betragen. Der Förderzuschuss bemisst sich anteilig an den Investitionskosten.
  • Die Förderquote beträgt 50 % des Investitionsvolumen (ab 1.7.2021 40 %).
  • Antragsberechtigt sind alle Branchen (inkl. Handwerksbetriebe und freie Berufe) mit 3 bis 499 Beschäftigten.
  • Gefördert wird ein geplantes entsprechendes Digitalisierungsvorhaben, zum Beispiel Investitionen in Soft-/Hardware und/oder in die Mitarbeiterqualifizierung.
  • Durch Beantwortung von gezielten Fragen wird beim Förderantrag ein Digitalisierungsplan dargelegt. Dieser erläutert die Art und Anzahl der Maßnahmen, zeigt den aktuellen Stand der Digitalisierung im Unternehmen und stellt beispielsweise dar, wie die Organisation im Unternehmen effizienter gestaltet wird, wie sich das Unternehmen neue Geschäftsfelder erschließt, wie es ein neues Geschäftsmodell entwickelt und/oder seine Marktposition gestärkt wird.
  • Das Unternehmen muss eine Betriebsstätte oder Niederlassung in Deutschland haben, in der die Investition erfolgt.
  • Das Vorhaben darf zum Zeitpunkt der Förderbewilligung noch nicht begonnen haben.
  • Nach der Bewilligung muss es in der Regel innerhalb von 12 Monaten umgesetzt werden.
  • Das Unternehmen muss die Verwendung der Fördermittel nachweisen können.

Gerne sind unsere Steuerberater für Digitalisierung Ihnen bei der Prüfung der Voraussetzungen, der Stellung des Förderantrags und des Digitalisierungsplans behilflich.

We help you with your digital transformation

For over ten years — and thus as one of the first consultancies on the tax advice market — we have dedicated ourselves to digital transformation. When it comes to paperless accounting in particular, we are one of Germany’s trailblazers. To achieve digitisation, our tax advisers will be happy to accompany you in optimising and adapting your processes.

The services we offer include the following: + optimisation of digital accounting processes + organisation and installation of digital company management solutions + ERP/HRM software guidance, installation, and optimisation + implementation of interfaces and macros + solutions for online traders (data converters, PayPal, etc.) + cloud solutions for order processing + preparation of process documentation aimed at eliminating paper-based documentation + advice on compliance with GAAP + employee training (digital certification) + advice on implementing the digital transformation in your own office

As corporate tax advisers, we have made it our mission to digitise your processes. Yet, no matter what area of tax law we are engaged in, converting to digital workflows generates a level of efficiency that unlocks unimagined capacities. No matter whether you’re looking for a tax adviser to the medical professions or want to enhance your property tax situation, we help you optimise and digitise your internal workflows. Get in touch and set up an appointment today!

With or without digitization. The personal contact never goes away!

Weitere Schwerpunkte